Kickbike Sport G4 Step

De Kickbike geeft een totaal nieuwe dimensie aan het woord ‘steppen’! Behalve dat het ontzettend leuk is om te doen, zijn de steps comfortabel en vederlicht, rollen en remmen snel en zijn daarmee een ideaal vervoermiddel om door de stad van Utrecht te steppen, of houd u liever van de rust, dan kiest u voor het natuurgebied van Rhijnauwen. U komt letterlijk overal. Met de step tot aan de deur van de bestemming op je eigen tempo. Alle bezienswaardigheden zijn binnen step-bereik.

Route door de natuur van Utrecht, klikt u op deze link. 

Onder het steppen, zijn er diverse mogelijkheden om u te vermaken.

Restaurants in de natuur.                                                                                Bezichtigen in de buurt.

  • Theehuis Rhijnauwen, voor informatie, klikt u op deze link.                 Fort Rhijnauwen, voor informatie klikt u op deze link.

  •  Vroeg, voor informatie, klikt u op deze link.                                          Fort Vechten, voor informatie, klikt u op deze link.

  • Het Oude Tolhuys, voor informatie, klikt u op deze link.                      Botanische tuinen, voor informatie, klikt u op deze link. 

  • De Veldkeuken, voor informatie, klikt u op deze link.

  • De Moestuin, voor informatie, klikt u op deze  link.

Route door de binnenstad van Utrecht, klikt u op deze link.

Techniek

De Kickbike is een uitermate geschikte step om je conditie te trainen. Op je eigen niveau en in je eigen omgeving step je stap voor stap naar het doel dat je wilt bereiken. Recreatief steppen of eventueel op wedstrijdniveau, het kan allemaal met de Kickbike. Hieronder vind je allerlei tips van ervaren Kickbikers:

De afzet (kick)

Misschien wel het belangrijkste om eerst te weten. Ontspannen steppen en afzetten is de basis van het steppen op de Kickbike (ook wel Kickbiken genoemd). Relaxed het stuur vast houden en vooral niet te krampachtig afzetten. Hierdoor span je spieren niet onnodig aan. Wel je slag afmaken en het been uitzwaaien naar achteren. Daarna het been weer ‘losjes’ naar voren zwaaien met een ontspannen lichtgebogen knie. Wil je de snelheid verhogen dan dien je frequenter af te zetten en een snellere rotatie van je benen te maken. Dit resulteert in een kortere slag.

Afwisselen van been

Tijdens het Kickbiken moet je regelmatig wisselen van been. Dit komt omdat het been waar je op staat verzuurt. Dit voel je vanzelf en ongeveer na 8 tot 12 ‘kicks’ kun je dan het beste wisselen. Eerst zul je even moeten wennen omdat het plankje vrij smal is, maar na een paar keer wisselen en bij sommige iets vaker gaat het wisselen al iets soepeler.Begin met het gewicht op je standbeen naar je hak te verplaatsen, door je tenen iets van het plankje te verschuiven naar de buitenkant. Plaats je andere voet met de tenen op de vrijgekomen ruimte. Haal je standbeen van de plank en schuif je andere voet nu helemaal op de plank. Zie de illustratie hieronder:overstappen

Zodra je weer gaat wisselen dit herhalen.

Up-, no- of downhill

Hills, in Nederland? Nou niet echt. Maar je komt wel eens een viaduct of een brug tegen en dan is het toch handig dat je weet hoe je moet ‘klimmen’ en ‘afdalen’ meer hierover op de video’s van www.kickbike.comBelangrijkste uphill-feit is misschien wel dat je veel sneller moet afzetten en al na 5 keer kunt wisselen. Downhill is het belangrijk dat je je snelheid niet onderschat, want het kan heel hard gaan (ook in Nederland), o.a. in Limburg, de Posbank, de Veluwe, verschillende duinen en andere plekken haal je downhill wel de 60 km/u grens. Kijk dus uit en ga vooral niet gehurkt op je Kickbike staan, maar houd je beide benen gestrekt en sta met 2 voeten op het plankje! Rem altijd rustig en vergeet niet….veiligheid gaat voor de kick.Maar goed, laten we reëel blijven, Nederland is natuurlijk vooral vlak en er is vaak wind, dus maak er gebruik van. Rij je voor de wind, maak je slag dan overdreven lang. Heb je de wind tegen, zet dan wat vaker af en wissel iets vaker.

Touren of zelfs competitie?

Verreweg de meeste van de gebruikers van een Kickbike zijn tourrijders. Zij vinden het heerlijk om eens lekker hun eigen grenzen te verleggen of om eens de natuur in te trekken, alleen of met een groepje. Echter er zijn ook Kickbikers die de competitie aangaan in evenementen en wedstrijden. Heeft u daar interesse in kijk dan op sport-pagina. Basis gedachte van de makers van Kickbike (dit zijn trouwens atleten uit Finland) is dat het Kickbiken een allround sportieve bezigheid is en voor een breed publiek haalbaar is. Dat het voor velen toegankelijk is blijkt uit de bedrijven die Kickbikes verhuren aan groepen. Meer hierover op de verhuur-pagina.

Conditie

Wij willen je nog wel even wijzen op enkele gevolgen van het Kickbiken:

Verbaasde blikken, een gezond gevoel, kickbikeverslaving en veel aandacht in meerdere opzichten. Je bent gewaarschuwd

 Tarieven vanaf de Rijnstroom

  • € 7,50 per step, per dag.
  • € 35,- per step, per week.
  • € 1,-  steproute.

Bezorgen en halen in Utrecht.

Vanaf 15 personen, komen wij de steps brengen, en halen in de stad Utrecht.

  • € 9,- per step, per dag.
  • € 35,- per step, per week.

275 kickbikes op voorraad.

  • Instructie voor vertrek.
  • Route door de stad of de natuur.
  • Uitsluitend op afspraak.
  • 24 uur van te tevoren kosteloos annuleren.
  • Minimale lengte rijder: 135 cm
  • Maximum lengte rijder: 205 cm
  • Maximum toelaatbaar gewicht: 120 kg

Botenverhuur de Rijnstroom V.O.F. - Weg naar Rhijnauwen 2 - 3584 AD Utrecht
Tel: 030-2521311 of 06 53684329 Mail: info@rijnstroom.nl - K.v.K. Utrecht: 54421926 - Bankrekening: BTW nr: NL 8512.98.771.B.01